TOP WANTED - BOOKS

9/12/2015 11:49:00 AM

CZEŚĆ!

Ostatnio trochę u mnie się działo. Kilka dni temu miałam obronę na uczelni. Zdałam!!! Teraz pracuję nad projektem magisterskim! Dlatego wrzucam szybkiego i krótkiego posta z wymarzoną książkową listą.



1. CABIN
Philip Jodido, wyd. Taschen
www.taschen.com/

Kiedy byłam w te wakacje Krakowie, wracając do hostelu mijałam małą księgarnie. Właśnie tam widziałam tą książkę po raz pierwszy. Najbardziej urzekła mnie okładka. Książka prezentuje projekty chatek (z ang. cabin) z całego świata. Na pewno nie byłoby w tej książce nic niezwykłego, gdyby nie opracowanie graficzne. Okładka to taki wstęp do tego co można znaleźć w środku. 







2. TREE HOUSES
Philip Jodido, wyd. Taschen
www.taschen.com/

Kolejna książka w podobnym stylu graficznym co No1, ale związana z domkami na drzewie. Wybiegając w bardzo daleką przyszłość,  myślę sobie, że kiedyś wybuduję domek na drzewie swoim dzieciom :).






3. ŹLE URODZONE. Reportaże o architekturze PRL
Springer Filip, wyd. Karakter

Uważam, że każda osoba, która chociaż przez chwilę pomyślała "a może by tak zburzyć Pałac Kultury i Nauki" powinna zaopatrzyć się w tą książkę . Świadomość architektury XIX w, w Polsce jest u nas na dość niskim poziomie. Budynki z okresu PRL-u kojarzone są dla większości Polaków z negatywnymi uczuciami i często podejmuje się pochopne decyzje aby je zburzyć.





4.TAJEMNY OGRÓD
Basford Johanna ,wyd. Nasza księgarnia

Książka na stres, czyli kolorowanki dla dorosłych. Kiedyś przeglądałam ją w empiku. Jest  bardzo ładnie wydana i opracowana. Ta sama autorka wydała również książkę/kolorowankę "ZACZAROWANY LAS". Dla dzieci może być trudne do kolorowania, bo zawiera dużo szczegółów, ale dla dorosłych jak najbardziej. Przyjemna rozrywka na wakacje, lub w podróż.



5.DETAIL IN CONTEMPORARY BATHROOM DESIGN
DETAIL IN CONTEMPORARY KITECHEN DESIGN
Virginia McLeod, wyd. Laurence King

Szczególnie problematyczne w projektowaniu wnętrz są łazienki i kuchnie. Podczas ich projektowania, najłatwiej jest popełnić błędy, które mogą nam potem uprzykrzyć codzienne życie. Dla architektów jak i osób które same czują się na siłach aby zaprojektować własne kuchnie obie książki będą przydatne.


0 Komentarze